KAJ SO SI KUPCI ŽELELI LETA 2010?

Gospodarske napovedi so zelo brana a hkrati tudi nehvaležna tema, predvsem kadar so zapisane v zgodovino in se primerjajo s sedanjostjo.

Konec leta 2010 je bil v časniku Finance objavljen članek na temo študije bodoče trgovine. V članku je omenjen izvleček analize francoske IT svetovalne hiše Capgemini, ki je opravila mednarodno raziskavo o uporabniku prihodnosti, v kateri so anketirance vprašali, kaj bi na področju porabe spremenili, če bi lahko. Odgovori, stari osem let so zelo zanimivi, kot tudi današnje stanje na področju pristopa trgovcev.

V nadaljevanju je naštetih nekaj zanimivih predlogov, ki so bili pridobljeni z anketo.

»Rad bi imel možnost, da bi si v trgovini sam sestavil glasbeno kompilacijo na zgoščenki, seveda po zmerni ceni. Menim, da je 15 ali 20 evrov, kolikor stane zgoščenka, veliko preveč; raje bi jih kupoval za 10 evrov«

Želja anketiranca se je do neke mere uresničila. Že pred letom 2010 je Apple omogočal nakup glasbe preko iTunes-ov za 1$. Temu trendu so se pridružili še drugi ponudniki spletne glasbe, kot so Google, Amazon, Cloud Player … Glasbo je danes mogoče prosto izbirati in si jo predvajati po cenah, ki so bile pred leti še neprimerljive.

»Želim si, da bi po mobilnem telefonu prejel obvestilo, ko bi kateri od mojih najljubših pisateljev izdal novo knjigo.«

Razvoj socialnih omrežij je omogočil ne samo obveščanje prijateljev o svojih dogodkih, ampak je prišel celo teh meja, ko je postal predmet nadzora in omejitev.

»Embalaže je absolutno preveč. Lahko bi je bilo manj ali pa bi uvedli možnost, da jo vrnemo v trgovino. Na embalaži bi rad videl pregledne in natančne informacije o izdelku: od kod prihaja, prehranske vrednosti, želim pa si tudi, da embalaža ne bi bila tako visoka, saj jo je težko pospraviti v omarice.«

Vse več skrbi se posveča tudi odpadni embalaži. Uveljavilo se je ločevanje odpadne embalaže. Nevarne odpadke morajo trgovci prevzemati in jo varno predajati v nadaljnjo predelavo ali uničenje. Prav tako morajo uvozniki in proizvajalci poročati o nastanku odpadne embalaže in preko  združenj poskrbeti za odvoz in uničenje.

Tudi glede informacij o prehranskih vrednosti živil in vsebovanih alergenih, so se stvari premaknile v korist potrošnika. Vse več je predpisov, ki zahtevajo natančne opise in navedbo snovi, ki so v živilih in so lahko za ljudi škodljive.

»Trgovine z izdelki ''naredi si sam'', bi lahko bolje izkoristile spletne možnosti. Lahko bi uvedli spletno orodje, kamor bi kupec recimo vnesel posamezno opravilo, računalnik pa bi izpisal vse izdelke in tudi orodja, ki jih za to opravilo potrebujemo. Kupec bi izbral med predlogi, trgovina pa bi mu naročilo nemudoma dostavila, oziroma pripravila za prevzem.«

Na tem področju še ne najdemo nekih inovativnih rešitev, ki bi jih izdelali trgovci. Običajno so navodila, vezana na ''naredi si sam'', prepuščena proizvajalcem in posameznikom, ki svoje znanje prenesejo na medmrežje.

 »V trgovinah ''naredi si sam'' ter takšnimi s tehničnimi izdelki in elektroniko, bi morali več narediti na področju strokovne podkovanosti osebja. V teh časih neznanske izbire bi nujno potreboval nekoga, ki bi mi znal natančno svetovati. Zlasti trgovine z elektroniko preveč varčujejo z osebjem.«

Situacija se ni dosti spremenila in še vedno je premalo prodajalcev, sploh  takih, ki bi znali potrošniku strokovno svetovati.

»Bi se dalo narediti, da bi pralni stroj sam zaznal, kateri program naj uporabi za določena oblačila in bi me obvestil, kaj smem prati skupaj in česa ne?«

Danes tako pametnih pralnih strojev žal še nimamo, saj je problematika vezana tudi na proizvajalce oblačil in opremljanje le teh z berljivimi, vodoodpornimi kodami, na osnovi katerih bi se pralni stroj lahko odločal. So pa ta izziv izkoristili proizvajalci pralnih sredstev in ponujajo pralna sredstva za določene temperature pranja, barv in vrste tkanin.

»Zakaj ne bi novih knjig izdajali le za predvajalnike MP3 ali iPod? Tako bi ohranili veliko gozdov, prihranili ogromno energije, stroškov za tisk, prevoz in drugo.«

Ne samo, da ne izdajamo novih knjig samo v digitalni obliki, tudi poslovni svet ni v celoti prešel na brezpapirno poslovanje. Problem je večplasten in zahteva nova spoznanja in nove tehnologije, ki bodo na enostaven način zagotavljale tudi verodostojnost digitalnih vsebin.

V članku so bili objavljeni tudi intervjuji z domačimi trgovci, ki so prav tako podali svoje videnje prodaje v prihodnosti:

»Spletni prodajalci so napovedovali skokovito rast spletne prodaje in prepletanje spletnega nakupovanja in družabnih izkušenj in sicer z povezovanje z družabnimi omrežji, kot sta Facebook in Twitter«

Rast internetne prodaje strmo raste. Pojavili so se novi veliki ponudniki spletne prodaje, ki v veliki meri izkoriščajo lastno bazo podatkov, kot tudi  podatke, kupljene iz socialnih omrežij. Nenadzirana uporaba teh podatkov je celo sprožila evropsko direktivo o varovanju zasebnih podatkov, ki je pričela veljati v letošnjem letu.

"Sicer pa pri postopku nakupa prihaja čas uporabe mobilnih telefonov, " Gre za storitev enega od mobilnih operaterjev - nakupe plačujete s telefonom, vsaka opravljena transakcija pa stane štiri cente. Enkrat na mesec nato celotno vsoto poravnate z računom mobilnega naročniškega razmerja ali pa z bančnega računa pri banki.

Uporaba mobilnih telefonov v plačilne namene se vse bolj uveljavlja. Se pa je povečala uporaba pametnih telefonov za oglaševanje, hranjenje kartic zvestobe, obveščanje kupcev o akcijah, pripravi seznama za nakup itn..

"Črtna koda se bo poslovila. Tudi pri nas lahko v prihodnje pričakujemo uporabo tehnologije RFID (identifikacija z radijskimi valovi).

RFID identifikacije se ni vsesplošno uveljavila. Črtna koda je še kako prisotna v procesu prodaje in se nadgrajuje z 2D kodo (simbologija Data Matrix in QR koda), ki omogoča, da se več 100 ali 1000 znakov kodira na majhnem prostoru.

"Klasične prodajalne bodo še vedno aktualne. Klasičnim trgovcem se ni treba bati, da bodo povsem izpodrinjeni; splet verjetno nikoli ne bo mogel nadomestiti občutka in vonja, kakršnega imajo sveže žemljice ali svež paradižnik, ki ga v trgovini ali na tržnici vzamemo s stojnice. Malo verjetno je tudi, da bo še tako pregledno urejena in tehnološko napredna spletna trgovina lahko zamenjala užitek, ki ga nekateri občutijo, ko brskajo med obešalniki z oblačili ali ko končno najdejo pravi par čevljev. "

Predvidevanje za določene klasičen trgovine drži, saj so se pojavili celo novi trgovci, ki odpirajo prodajalne po celi Sloveniji. Je pa konkurenca dosti večja in trgovci se morajo bolj prilagajati potrebam, ter kupni moči  kupcev.

''Uporabniki bodo v prihodnosti imeli več pravic''

Sprejete so bile nove uredbe glede pravic uporabnikov pri spletnem nakupovanju in zaščiti osebnih podatkov.

Kot je pokazala primerjava napovedi in današnjega stanja, so se določene stvari uresničile, določene pa so verjetno še tehnološko in socialno ''nedozorele'' in se bodo najverjetneje uresničile v bližnji prihodnosti.

Previous
Previous

KDOR NE POZNA ZGODOVINE, NIMA PRIHODNOSTI

Next
Next

BO PRIHODNOST SPREMENILA SVETOVANJE MALIM PODJETJEM?